söndag 5 mars 2017

nu har vi kalasat klart

Nu är Lova och Alvin färdigt firade för i år. Nöjda barn har vi ikväll. Lova och Alvins börsar har blivit ganska mycket tjockare. Edla är mest nöjd över att hon fått leka med Aron och Milda, sina kompisar som hon själv kallar dem. 


Vi började med salta biten, det passade tidsmässigt bäst så. Jag hade gjort pizza, tacomuffins och pastasallad. 


Lova önskade sig en marängtårta så det fick det bli. Som fyllning i den har jag olika konserverade frukter och grädde blandat med vaniljkvarg. Sen hade jag gjort citroncupcakes med karamelliserade popcorn (recept kommer snart), vaniljbullar, hallonbiskvier, salmiakmaränger, macaroons med kolakräm (recept kommer), brownies med god topping, rulltårta med vaniljkräm. Och Lova hade gjort chokladbollar med sirap. I snapsglasen är det dumlefluff. 
Måste erkänna att jag hade gjort en jordgubbsmoussetårta också, men den lämnade i frysen. Och det var lika bra, för vi har en hel del rester i kylen. Och jag som fastar måndagar, måste be någon komma och äta rester imorgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar