torsdag 9 mars 2017

tomatsås med tonfisk

Idag är det tomatsåsens dag. Därför tänkte jag dela med mig av den urgoda tomatsås jag brukar göra.
Receptet har jag delvis hittat på själv. För många år sen kom jag över ett recept på en sås med tonfisk och från den har jag utvecklat denna sås. Och den är god kan jag säga. Här hos oss är tallrikarna tomma i ett nafs. Det är dessutom en billig, snabb och enkel vardagsrätt. 


Jag brukar göra på följande sätt: Börja med att steka lite hackad lök, slå sen tomatkross över löken, sen tonfisk, grädde, kryddor och sen brukar jag ibland, beroende på, reda av den för att få den tjockare. En burk tomatkross, en burk tonfisk och en grädde brukar nästan räcka till två måltider hos oss. Jag serverar alltid såsen till pasta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar