lördag 20 januari 2018

blogglista om resor

Den senaste tiden har jag googlat resor så de stått ut genom öronen. Jag vet att det inte är riktigt lägligt för nån resa just nu, men drömma kan man alltid. När jag stötte på denna lista tyckte jag därför att den kom väl till pass. För att dryga ut bebisinläggen lite, menar jag.

1. Min senaste resa gick till: Berlin
2. Så ofta reser jag: alltför sällan. Nä men skämt å sido de senaste åren har det väl blivit 1-3 gånger per år.
3. Min drömresa går till: Det här är så svårt att svara på. Samtidigt som jag drömmer om vita stränder i nått tropiskt paradis drömmer jag också om att åka till Alperna, då speciellt till ett ställe som heter Kirchberg. Svalbard vore såå intressant, för att inte tala om att bila i USA.
Maldiverna


Kirchberg

4. En plats alla borde se: Av de platser jag sett är det absolut Colosseum i Rom. Man blir väldigt ödmjuk när man börjar tänka över vad som faktiskt skett där. Av de ställen jag inte sett skulle jag säga Auschwitz. Det är också ett ställe jag verkligen skulle vilja besöka.
Colosseum
5. Tre saker jag packar med: kamera, pass och info om platsen. Och förstås en del annat.
6. Mitt ultimata resesällskap: Det beror ju så på vart jag reser. Är det frågan om en solsemester är ju familjen det bästa förstås. Men handlar det om en stadssemester med en massa sightseeing och sånt har jag nog tyckt att det varit allra trevligast med mamma och lillasyster. 
7. Den sämsta resan jag gjort: Jag har aldrig ångrat en resa eller tyckt att den varit dålig, så detta kan jag inte svara på. 
8. Den bästa resan jag gjort: London tog mig verkligen med storm. Men ändå tror jag att jag måste svara sommarens husvagnssemester. Vi hann se så mycket och umgås så mycket. Och jag njöt hela tiden. 
9. En inplanerad resa är: I mars ska vi till Levi, om det nu kan kallas resa. Sen har vi bokat en vecka på Rhodos till hösten.

Bilder från google

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar