onsdag 3 januari 2018

vrålåket

Inte var det väl någon som tänkte Bugaboo? när jag pratade om vår nya vagn? Isåfall kan jag meddela att en sådan inte skulle komma över vår tröskel. Jag vill ha en vagn med fjädring, inte en vagn där själva koppen är så lös att barnet hoppar upp och ner, och detta ska kallas vagnens fjädring. Nej, en ordentlig vagn av god kvalite, med ordentliga hjul att gå med även i snö och blötsnö. Dessutom tycker jag att alla Bugaboos är så fula, men det är min åsikt ;)
Så egentligen fanns det endast ett eller två alternativ. En emmaljunga låg på första plats medan en brio kom på andra. Alla helst ville jag ha en emmaljunga i läder, men någon ny sådan kunde vi inte tänka oss att sätta pengar på. 


Så ni kan ju tänka er min lycka när jag hittade denna några år gamla vagn för enbart 200 euro, med dessutom en hel del extra tillbehör bland annat två olika sittdelar. Orsaken till att den var så billig var att den var smutsig, försäljaren orkade inte tvätta den. Men nu är den tvättad och så fin att den nästan tar andan ur mig. 
Nu väntar vi bara på att lilla tösen som ska ligga i den anländer.

ordentliga hjul vill jag ha, eftersom vi bor på landet och inte enbart går på asfalt. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar