fredag 19 januari 2018

Nej, jag har inte fött ännu

Vilket man kunde tro på grund av tystnaden här på bloggen. Den beror nog mest på tröttheten och energilösheten. Jag sover så dåligt så trött tycker jag att jag är konstant. Men så ska det väl vara så här i slutet. 
En hel del förvärkar har jag så jag tyckte att idag hade det varit en riktigt bra dag att födas på. Men det var nån som inte delade min åsikt. Förvärkar hade jag länge med Edla också och inte ville hon komma ut av sig själv alls ändå så inte hyser jag så stora förhoppningar att denna unge ska komma tidigare. 

I natt har jag faktiskt sovit helt ok, så nu ska jag åtminstone torka damm, tänkte jag. Edla är i dagklubben så jag har några timmar för mig själv. Få se hur mycket jag orkar med. Det är ju fredag så jag skulle gärna få hela huset städat. Tror bestämt att det blir att sätta ungarna i jobb när de kommer hem från skolan. 

Edla hade tjatat länge om att vi skulle koka munkar, så här om dagen tog vi tag i saken. Vem har sagt att munkar endast hör till Vappen? Fastän jag inte klarar av att stå längre stunder gick det smidigt. Lova bakade ut munkarna och jag kokade. Det är ju såå gott med nykokta munkar. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar