lördag 27 januari 2018

here we go again


Gissa rummet!
Med tanke på storleken antar jag att ni kan lista ut att det är toaletten. Som har en vattenskada. 
Jag tycker minsann att vi haft vår beskärda del av sånt det senaste året. Det här är tredje rummet inom ett år. Och det här kunde ju liksom inte komma mer olägligt. Men vad kan man, det är bara att bita i det sura äpplet och göra något åt saken. 
Än har vi inte fått svar från försäkringsbolaget, men en granskare var hit förra veckan. Skadorna hade spridit sig mycket längre än vi trott. Så att sånt. Nu ska det torka en tid innan det går att göra något åt saken. 
Ska man se något positivt med det hela får vi ju renoverat upp rummet på samma gång. Misstänker att det ändå inte hade tagit så länge innan jag ändå börjat tänka i de banorna. 

Annars då? Ja, jag går och väntar på att lillan ska vilja komma ut. Jag vet att det nästan är två veckor kvar till beräknat datum, men alla dessa förvärkar och sammandragningar gör att man inte kan låta bli att hoppas. Ni ska få se att det ändå blir så att jag går över igen och hamnar att bli igångsatt. Jag skulle så gärna vilja att det kommer igång av sig självt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar