fredag 2 mars 2018

caesarsallad

Födelsedagen till ära fick tvillingarna välja mat igår. Detta blev Alvins val, hans favorit just nu : hemgjord caesarsallad. Och visst är det gott, alla barnen äter med väldigt god aptit. Jag har fuskat lite och köpt färdiga krutonger, tanken är nog att jag ska pröva på att göra egna, men ännu har jag inte haft tid. 
Inspiration har jag tagit från caesarsalladen från Frech. Den, och även min, består enbart av isbergssallad, stekt kyckling, krutonger, parmesanost och dressing. Enkelt och gott. Så värst hemgjord kanske den inte är, eftersom största jobbet är att steka kycklingen och hacka salladen. Men ibland kan man få gå där staketet är lägst tycker jag. 
Misstänker att detta kommer att ätas ganska ofta hos oss i framtiden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar