söndag 4 mars 2018

hemgjorda nuggets

Detta var Lovas val av födelsedagsmat. En maträtt som faller alla väl i smaken här hos oss. Barnen är så gott som tokiga efter dessa nuggets.
Nuggets har de alltid tyckt mycket om, men jag har aldrig bjudit på det hemma. Av den enkla orsaken att köpenuggets innehåller en hel del man kanske inte borde äta. Tills jag kom på att det inte kan vara svårt att göra egna. Och det är det inte, fantastiskt gott blir det också.

Så här gör jag mina: Skär kycklingfiler i mindre bitar, panerar bitarna i skorpmjöl blandat med lite salt. Steker i smör. 
Jag brukar servera dem med jasminris och gräddfil blandat med lite söt chilisås. 
När ni gör dessa tänk på att det går åt mera kyckling än till exempel till en sås. Jag brukar göra på 750g filér och det räcker just och just åt oss 5 (inräknat är dock makens matlåda till följande dag).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar