lördag 31 mars 2018

enkelt påskpynt till ytterdörren

De senaste dagarna har den mesta tiden gått åt till att förbereda dopet. Det är inte bara en gång jag halvt ångrat valet att ha det här hemma, men samtidigt tycker jag att de mysigaste dopen är just hemmadop. Men nu börjar det mesta vara klart, endast en hel hop med tårtor som ska dekoreras i morgon. 

Mitt i allt städande och feijande ville jag ha något nytt till ytterdörren. Grankvisten och rönnbären som hängt där sen hösten började kännas lite uttjatade. Jag hade ju ingen tid till att börja med någon avancerad krans, som jag egentligen hade velat. Istället fick det bli i enklaste laget.


Några kvistar björkris ( jag iddes inte börja leta efter videkvistar i denna snömängd), några fjädrar och ett par ägg Lova pärlat för x antal år sedan. Tog inte många minuter. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar