tisdag 27 mars 2018

vardagen är tillbaka

Nu har vi varit hemma några dagar. Vi hade en bra vecka i Levi, men visst var det skönt att komma hem. Att få lite egen space runt omkring sig. Med en liten dam på 6 veckor är det nog skönast att vara hemma. Bilresan med henne gick förövrigt riktigt bra båda vägarna. Hon sov mindre än jag förväntat mig, men nöjd ändå. Men nu får det nog vänta till sommaren innan vi åker nånstans längre bort med henne igen. Då är hon äldre, äter fast mat och har förhoppningsvis någorlunda bra rutiner. 

Levi då. Vädret var minsann omväxlande. Några dagar trodde man att man skulle blåsa bort på toppen och andra dagar sken solen och det var hur härligt som helst. Speciellt kallt var det inte, runt -5 varje dag, så riktigt passligt. Själv var jag i backen endast en och en halv dag. Jag hade liksom inte behov av mera. Lova och Alvin åkte nog från morgon till kväll varje dag. Ensam vågade vi inte låta dem åka, så det var Z som fick förbarma sig. Ännu för nåt år sen skulle vi gladeligen båda två ha stått i backen från morgon till kväll. Det måste vara ett tecken på att vi börjar bli gamla. 
Edla stod ju första gången på slalomskidor denna resa. Och visserligen förstod jag nog att det inte skulle ta någon tid innan hon klarade av det galant, men att det skulle gå så snabbt hade jag nog inte räknat med. På fredagen tog Z med henne i sittliften nästan upp till toppen. Jag sa efteråt att det var tur att jag fick reda på det först när de var tryggt nere. 

Foton tog jag inte många, men några bjuder jag på.





bjuder även på min första selfie. Det kommer inte bli någon vana, varken att ta sådana eller att visa dem.
Edla nästan på toppen och med glasögonen på snedden



Nu har jag precis fört Edla till dagklubben. Lilltösen sover och jag borde ta itu med något vettigt. Med dopet hägrande om hörnet finns det att göra minsann, om inte annat så hundra kilo tvätt typ. Svärföräldrarna var ju hit och elda varje dag och hade passat på att skura och feja här på samma gång, så en hel del är redan gjort. En viss dam fick för sig att äta ganska så många gånger inatt så kanske jag slänger mig i sängen istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar