torsdag 1 mars 2018

sportlov och födelsedag

Vi mårar å på, som di pa säg. Sportlovet börjar gå mot sitt slut. Tyvärr har kölden bidragit till att vi inte kunnat vara ute. De äldre barnen har nog varit en stund varje dag, men minstingen har jag inte vågat ta ut ännu. Vilket jag hade hoppats på att kunna göra denna vecka. 
Mommo och moffa tog barnen till Kokkola för att simma och äta i tisdags, det är det enda som egentligen hänt denna vecka. Barnen har dock inte klagat, för om några veckor styr vi ju kosan mot Levi och det är det enda de väntar på nu. 
Lova och Alvin har ju födelsedag idag och då fick de varsin ny slalomutrustning. De föregående börjar bli tok för små, dessutom kommer ju Edla att ta över en. 
En banoffe har jag gjort, så den kommer vi festa på när Z kommer från jobb. Annars lär det väl gå i samma spår som alla andra dagar här idag. På grund av lillasyster kommer vi skjuta på både kompiskalas och släktkalas till april, som tur är är de så stora så de förstår. Känner att jag inte ännu riktigt vill ha huset fullt av folk, det går alldeles för mycket alla möjliga sjukdomar. Visst känns det konstigt, för nästan alltid har vi haft kalas inkommande söndag. 
Baka har jag nog börjat redan, det är ju en del som ska göras. Dopet har jag bokat in till påsken och sen blir det födelsedagskalas helgen efter. Det gäller bara att hålla reda på vad jag bakat till vilken tillställning. 


Foto från Ullared i somras. Tittade ni på Ullared från kanal 5 i tisdags (finns på nätet att titta) kunde ni skymta Lova och halva Alvin som hastigast i samband med ankracet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar