måndag 12 mars 2018

sommarfunderingar

Sitter här och funderar lite över sommaren. När man tittar ut har man svårt att tro att det kommer att komma en sommar, men likväl kommer den varje år i alla fall. Om den fortfarande kan kallas sommar är ju en annan fråga. Fjolårets sommar var ju ett totalt fiasko, vädermässigt menar jag. Vi hoppas denna blir bättre.

Det jag främst just nu funderar över är vår sommarresa. Allra helst hade jag dragit i väg till Norge eller liknande med husvagnen. Men för det första är vår husvagn på tok för liten och sen kan jag tycka att lillen är lite liten ännu, vi vet inte vad hon kommer ha för rutiner och så. Så den resan får bli nästa sommar, då vi förhoppningsvis fått köpt oss en större husvagn.

Jag har även funderat på Gotland, dit skulle jag så gärna vilja. Men efter att jag kollat upp allt blir det nog att skippa det också. Med endast alla båtresor och boende skulle det kosta uppemot 2000. Eftersom vi ska till Rhodos i höst och ska köpa en husvagn får vi försöka hålla i slantarna lite. Dessutom får jag denna månad sista lönen, sen är det mammapeng som gäller, vilket ju är betydligt mindre.

Så just nu är jag inne på Åland. Jag har försökt googla runt för att hitta vad man kan göra där. Så värst mycket har jag inte hittat, men hur mycket kan man behöva för ett par dagar. När jag gick i lågstadiet var vi på skolmusik till just Åland. Då besökte vi en stenåldersby, den finns tyvärr inte kvar. Speciellt Alvin hade tyckt det var intressant. Jag får googla vidare och så får vi se sen hur det blir.

Det är inte mycket som kan slå förra årets resa.


ankrace på gång

Sen måste vi nog få fixat här hemma en hel del. Förra sommaren mådde jag så illa att inget blev gjort. Maken kommer att ha 5 veckor ledigt så en del ska vi väl hinna med. Prio ett blir nog att städa undan allt onödigt skräp från gården. Ett jordgubbsland ska vi fixa, frågan är bara var. Hela vår gård är så blöt att inget land klara sig här. Vi har en del att fundera på där. Jag skulle även vilja få fixat till några lådor att så lite grönsaker i.

Sånt sitter jag och funderar på denna måndagsmorgon. Nu ska jag fixa frukost åt Edla som nyss steg upp och sen ska vi börja söka oss till rådgivningen för en månadsbesiktning på tösen.

2 kommentarer: