fredag 16 mars 2018

listan om mig

Den senaste tiden har det hittat flera läsare hit. Därför tänkte jag köra en liten lista om mig själv.
Lite nödvändig och mindre nödvändig information, varsågoda!

Hur gammal är du? 32, ännu några dagar

Vad åt du till frukost? Te och två smörgåsar

Nämn tre saker man kanske inte vet om dig? Jag är fullkomligt livrädd möss och råttor, kan inte ens se dem på bild utan att gallskrika. Jag skulle gärna ha 10 barn, men maken och jag är lite av olika åsikt där dessutom hinner vi nog inte med det mera heller. Jag kan vara en riktig dramaqueen, det är dock något som enbart maken fått/får se.

Vad har du gjort idag? Efter en lite sämre natt har jag sovit. Sen har jag packat och haft huvudvärk.

Vilken film såg du senast? Har ingen aning

Hur går du helst klädd? Mysbyxor och en bekväm tröja. Här hemma har jag ofta ullstrumpor på fötterna eller är det tillräckligt varmt helst barfota

Vad köpte du senast? Beställde en halare åt Edla till nästa vinter

Vilka är din största svaghet? Jag är en riktig slarvmaja. Skulle så gärna vilja vara lite mera åt det pedantiska hållet, men tyvärr lär jag få acceptera att det aldrig blir så.

Sommar, vinter, höst eller vår? Alla, jag älskar årstidsskiftningen vi har här. Alla årstider har sin egen charm.

Vad är du på för humör just nu? Mest trött

Har du blivit sydd någon gång? Flera gånger. Jag har ett kejsarsnitt i bagaget och så har min gallblåsa blivit bortopererad. Vid Edlas förlossning sprack jag en hel del och blev sydd med ca 100 stygn.

Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Vad menas med extra speciellt... senast svärmor var här städade hon köket, det uppskattade jag väldigt mycket. Räknas det?

Är du blyg? Skulle inte säga det. Däremot är jag nervös av mig, minsta lilla nytt gör mig nervös. Det är dock något jag klarar av att dölja.

Vad heter du i andra namn? Elisabeth

Vill du gifta dig? Vill helst fortsätta vara gift

Var bor du? I mitt barndomshem. Ett rött egnahemshus på 250 kvadratmeter.

Bjuder på ett snart 12år gammalt foto

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar