måndag 17 september 2018

Sun palace, Rhodos

Jag hade läst massvis med omdömen angående hotellet, både på Tuis hemsida och förstås tripadvisor. 90% var väldigt nöjda, men ändå hade jag ganska så låga förväntningar. Kanske kan det ha att göra med att varken Tui eller Nazar gör hotellet rättvisa på sina sidor, tycker jag. 


Mina förväntningar infriades med råge. Sun palace är ett hotell med vattenpark och all inclusive. Vi tillbringade mesta tiden vid vattenparken. Där fanns det olika rutschkanor, en ström och en vågpool. En del klagomål hade kommit om att det var svårt att få solstolar, men det problemet hade inte vi ialla fall. 






Maten hade en del kommenterat, den var smaklös och hela tiden samma. Lunchen ville vara det samma, men ack så gott. Vi åt alla dagar vid vattenparken var maten även lär ska vara bäst. Och hur var det med pizzorna? Ja, de var faktiskt supergoda. 
Middagen var smakrik och varierande. Jag har då aldrig fått så god mat någon annanstans. Det var nästan så att man ville föräta sig. Jag håller alltså inte med kommentarerna. 


En del andra negativa kommentarer handlade om oljud, någon hade inte sovit på hela veckan. Vilket jag kan tycka är lite konstigt, eftersom det till 99% var barnfamiljer där. De skulle inte störa på natten tycker man. Vi bodde i ett familjerum, som råkade finnas i en riktigt nybyggd byggnad. Vi stördes inte av oljud överhuvudtaget. 
Själva rummet var fräscht och genomtänkt. Direkt man kom in fanns till höger en enkelsäng och en högsäng, där sov barnen. Sen fanns två handfat utanför toaletten, väldigt smart. För ni vet ju att någon alltid sitter där när andra ska borsta tänderna. Duschen var också i ett separat utrymme. En dörr skiljde detta utrymme från andra sovrummet. Det hjälpte oss väldigt, för Minja somnade typ halv åtta varje kväll. De andra barnen störde henne ändå inte, eftersom vi kunde stänga dörren. Det jag uppskattade mest var ändå att det bemödat sig med att kolla upp hur gamla barn vi hade. Vi fick rum på bottenvåningen och de hade ställt in en resesäng åt Minja. 


400m från hotellet finns stranden. Det blåser alltid på Rhodos, men vi bodde i Faliraki som är på öns östkust. Så det blåste utåt mot havet, vilket ledde till att vattnet var väldigt klart. Många timmar tillbringade Z och Alvin med att dyka. 



Vill man shoppa och inte orkar ta sig in till Rhodos stad finns Faliraki på gångavstånd. Det är inget stort ställe, men man får nog handlat det man behöver. Jag rekommenderar dock att besöka gamla stan, det gjorde vi. Det ska jag berätta mera om senare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar