lördag 24 januari 2015

datortrubbel och nya gardiner

Edla spillde saft i datorn så den har inte riktigt fungerat som den ska. Visserligen har vi talat om att skaffa en stationär dator, jag vill nämligen ha bort det trådlösa nätet ur huset. Men det kommer ju lite plötsligt fastän man tänkt på det. Som tur har man en bror som kan det här med datorer, det var visst tangentbordet som fått stryk. Det som behövde göras var att koppla bort "musfunktionen" (vad kan det månne heta) från tangentbordet och använda en riktig mus istället. Så nu har vi delar till en stationär på väg hem och en fungerande bärbar ändå. 

Det som jag egentligen tänkte blogga om var mina nya gardiner i köket. Jag har haft flera olika alternativ under åren, men aldrig riktigt hittat de där, med stort G. Och inte hittade jag nu heller hur jag än letade. Då bestämde jag mig att beställa hel blåa och sen sy på dem. Och nu tycker jag om dem. Inget skrikigt mönster, men ändå har de något extra. Jag har sytt för hand, vilket antagligen märks, men det är något som jag inte egentligen bryr mig om.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar