fredag 16 januari 2015

kalasförberedelser

ja, eller mera planering kanske. Jag är en listmänniska, jag gör listor över allt möjligt och jag tycker mycket om att planera. Jag tror aldrig jag ställt till ett kalas utan att ha skrivit listor över vad jag ska baka. Nu är det ju en tid tills tvillingarna fyller år, men jag har redan börjat planera och jag har till och med bakat nåt smått redan. Sen fyller ju jag själv 30 år i slutet på mars. Nåt stort firande lär det inte bli, men familjen måste väl få sig en kaffekopp i alla fall. 
Jag hade liksom hoppats att jag skulle ha kunnat hålla kompiskalas borta tills ungarna går på ettan, men se det kommer inte att lyckas. I och med att de blir bjudna på förskolekompisarnas kalas vill de ju själva också ha. Så jag får väl ge mig. Ett litet gemensamt kalas ska de få ha. Sen i nästa år får vi se om vi hamnar att börja ha olika kalas åt dem. De är ju ändå två skilda individer med egna vänner. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar