tisdag 6 januari 2015

mina emaljmuggar

Det är nog arabias muminmuggar jag främst samlar på. Men jag har inte kunnat låta bli att köpa endel emaljmuggar också. De går ju inte sönder lika fort och så är de ju perfekta att ta med på piknik. Dessutom är de ju fina. 



Här är hela min samling, inte så stor ännu. Men den lär väl nog växa den också.


Dessa är specialmuggar som bara säljs på vissa ställen. De två första är Siljamuggar, de säljs alltså endast på Silja Line. (Eller för att vara korrekt, de har sålts. Det kommer en ny 20.1)
Den röda säljs endast på Mumindalen. Och den sista är en jubileumsmugg för Tove 100, den säljs endast på Moomin.com)


Här är muggar som inte tillverkas mera. Endel har jag ändå hittat i affär och endel har jag fyndat på loppis.


Och dessa kan du hitta i vilken affär som helst. Den längst ner till höger är en jubileumsmugg för Tove 100, så jag antar den inte tillverkas mera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar