torsdag 8 januari 2015

virkade disktrasor

Jag virkade några disktrasor när Edla var riktigt nyfödd. Och de är så suuperbra. Jag använder aldrig något medel, finns det fläckar som varit en tid ( och tro mig det finns det alltid hos oss) brukar jag spraya på lite vatten en stund före jag torkar. Sen är det bara att kasta dem i tvättmaskin ( jag brukar tvätta på 60 grader, för att få bort alla bakterier). Jag har en trasa i bruk endast en dag, sen tvättar jag. Nu har jag virkat två till, för jag har konstaterat att man inte kan ha för många. Jag måste nog göra ännu flera. 
Vill ni göra en egen, man kan ju förstås sticka också, är det bambugarn eller hel bomull som gäller. Bomull lär ska ha bäst uppsugningsförmåga. Jag har använt både och. De nyaste är i bomull, men jag har inte använt dem ännu så jag kan inte uttala mig om vilket som är bättre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar