torsdag 27 augusti 2015

dags att packa


Nu är det inte så väldigt många dagar kvar. Alltså har jag börjat packa. Men tack vare det fina vädret är ju kläderna i användning hela tiden ännu. Nästa vecka lovar de regn hela veckan så förhoppningsvis då hinner jag tvätta och packa det sista. Det är så mycket att tänka på, hela tiden kommer jag på något som jag inte tänkt på innan. Men nu i alla fall verkar det som att Edla är torr numera, det har inte skett någon olycka på ett par dagar nu, så förhoppningsvis har hon förstått. Vilket betyder att jag behöver packa ner mycket färre blöjor. Jipii, fast det är ändå min far som får den äran att packa ner blöjorna i sin väska. Den brukar vara ganska tom.

När jag packar brukar jag använda matsalsbordet, det är stort och det rummet är inte så ofta i användning ändå. Därför gör det inget fast det står några väskor här och där. På bordet har jag samlat Lovas och Edlas kläder. Jag tror till och med att vi klarar oss, jag behöver inte tvätta deras kläder under de två veckorna.

Vi borde ännu hinna plocka lingon innan vi åker. Hur ska det gå med en massa regn?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar