söndag 30 augusti 2015

villaavslutning


Vi hakade husvagnen efter bilen och körde till villan redan på fredagkväll. Där har vi tillbringat hela helgen. Vi har umgåtts och ätit gott. På lördagsmorgonen for jag på hallonjakt. Mitt vanliga hallonställe har växt så igen, så där fanns inga hallon alls i år. Då accepterade jag att vi inte får några hallon i år, för på mitt vanliga ställe har det funnits så mycket och stora har de varit. Dessutom har det varit höga buskar, ingen sjuk rygg med andra ord. Men i lördags fick jag riktigt lust att plocka lite ändå. Eftersom jag inte räknat med hallon alls är jag mer än nöjd med mina 2½L som jag fick ihop. Vi har massvis med trädgårdshallon här hemma, men jag anser dem så smaklösa att det endast lämpar sig till saft. Därför brukar jag plocka vildhallon att äta.
Efter en trevlig helg var det ändå skönt att komma hem idag. Det blir intensivt när man bor inpå varandra flera dagar i rad, men kul på samma gång. Förutom vi var Z:s bror med familj där också hela helgen. 






lycka är att ha en jämnårig kusin






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar