måndag 17 augusti 2015

glada vi till skolan gå


Idag inleddes skolplikten för våra förstfödda. Det var nog med ett visst vemod jag följde dem till skolan denna första dagen. 
Ett blad vänds i livet när man börjar skolan, både för barnen och mamma. Och för Edla också, i detta fallet. Hon är van med att Lova och Alvin är hemma med henne på dagarna, nu ska hon bli van med att endast ha mig som sällskap. 
Friheten är över. Ifjol, i förskolan, tog vi nog oss en del lediga dagar nu som då, bara för att vi ville. Men det är slut med sånt nu. 
Det ska väl nog gå bra detta också, det tar en tid att vänja sig bara. Jag tror det tar längre för mig än för våra förstaklassister. Jag är så oerhört tacksam över att jag har möjlighet att vara hemma detta år ännu. Det är jätteviktigt för mig att kunna ta emot dem när de kommer från skolan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar