måndag 24 augusti 2015

Milda 2 år


Igår firades vårt fadderbarn Milda, som fyller år den här veckan. 
Det är alltid trevligt att emellanåt kalasa och träffa folk. Fint väder fick vi också, så barnen kunde leka utomhus. Edla pratade hela dagen om att hon skulle hälsa på Milda. 
Lite bråttom tänkte det bli för mig. Jag hade länge tänkt virka glassar åt Milda till hennes födelsedag, men två dagar före hade jag inte börjat ännu. Som tur tar det inte så länge att göra dem så jag hann med en strut och 3 glasspinnar.


Men alltså hörni, vilket väder vi fått de senaste veckorna. Vi njuter för fullt, det är så skönt att kunna ha dörren öppen och Edla kan gå ut och in hur hon vill (det där lät som att hon var en hund). Vi håller dessutom på och pottränar henne, vilket går sisådär. Men idag tycker jag att det i alla fall börjar luta åt det bättre hållet. Vi försökte redan en gång i sommar, men då fick vi ge upp. Men den här gången tänker jag inte ge upp. Hon verkar nog mera redo nu i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar