lördag 8 augusti 2015

packningslista


Nu är det inte så länge till innan vi åker till söderns värme. För att underlätta packningen har jag börjat med att skriva en lista. Det är ju en hel del grejer man som 3barnsfamilj ska ha med sig. Allt från mediciner till kläder och andra nödvändiga ting. Vi har ju som tur är all inclusive så mat behöver jag inte tänka på desto mera än att Edla måste nog få en potatisburk varje dag, och gröt på morgon förstås. Hon är allätare och äter bra, men att äta endast franska, ris och pasta i två veckor tycker jag blir för mycket. Sen har vi ju Alvin med sin känsliga mage, därför ska jag ha med grötportioner, så han kan äta gröt ibland. Vi har ju bott på samma hotell förut så jag vet ju lite. T.ex. att de har supergod kebab, men med Korv Görans kebabsås blir det säkert ännu bättre, alltså ska jag ha med en sådan flaska. Onödigt kan det tyckas, men den tar inte mycket plats och kommer säkert att förgylla tillvaron. 
Eftersom vi ska vara i två veckor har ingen av oss kläder för så länge. Man måste ju nästan byta varje dag. Därför blir det nog att tvätta emellanåt. Jag borde hitta något tvättmedel som lämpar sig bra att tvätta för hand med, tips? 

Det börjar smyga sig på att vi faktiskt snart får njuta av nästan 40-gradig värme. Det jag ska njuta av mest är att inte plocka ur diskmaskinen på 2 veckor. Vanligtvis gör jag det en 3 gånger om dan, och jag, om vi säger så, tycker verkligen inte det är kul. Och det är klart, inte är det fy skam att bara gå och ta mat (och att dessutom ha flera ställen att välja på) och sen lämna tallriken åt nån annan att städa undan. Snart, snart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar