måndag 21 september 2015

hemma igen

Borta bra men hemma bäst brukar man ju säga, och just nu känns det verkligen skönt att vara hemma. Vi har haft två härliga veckor i varma Turkiet, men nog var det underbart att komma hem igår kväll. Jag gick några varv i huset och insöp alla rum. Jag kände en stor ödmjukhet över att ha ett hem och det var tacksamma suckar som for iväg mot vår himmelske fader.

Nu har tvillingarna precis cyklat iväg mot skolan, maken är i jobb och Edla sover ännu. Jag ska försöka mig på att summera dessa veckor. Det kommer nog att komma några lite mera specifika inlägg över vår resa också men i det stora hela. Vi har haft det bra. Varmt förstås, lite väl varmt ibland. Man är ju liksom inte van att svettas konstant. Ungarna har badat och badat och badat och åkt rutschbana, ja det har ju vi vuxna också gjort för den delen. Det jag kommer att sakna är förstås kravlösheten, att få gå till färdiga måltider, någon annan städar åt dig osv. Fast det är nog inget liv jag i alla fall skulle njuta av någon längre tid. Men det är så underbart under två veckor. Och sen kvällarna, ååh dessa varma, mörka kvällar, och inga mygg.
All inclusive, ja det säger allt. Jag skulle aldrig resa med barn mera utan det. Jag vill inte stå och koka mat under resan. Och inte bära hem vattenflaskor på vattenflaskor från affärn. Det är så enkelt att bara hämta från kylskåpen som finns lite överallt.
Vi har som sagt haft det super, förutom en maginfluensa som drabbade största delen av gänget, bland andra alla hos oss. Men som tur var det ingen seg sort utan var över efter ett dygn. Var ungarna hade snappat upp den vet jag inte, men de var det som smittade oss andra.
Det jag kunde konstatera var att jag hade för lite matburkar med åt Edla. Hon äter jättebra och allting annars, men maten är så annorlunda där så vi fick inte i henne nästan nånting. Som tur kom lillasyster och hennes kille dit efter en vecka så de fick ta med mera burkar, så Edla fick en matburk två gånger om dagen. Och det var nog bekvämt kan jag säga.
Nu kom Edla upptassande så jag avslutar med lite bilder.



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar