söndag 27 september 2015

UV-kläder

Det absolut viktigaste jag packade ner inför vår resa var nog barnens simkläder. Alla barnen har åtminstone två uppsättningar UV-kläder. Här i Finland (speciellt förra sommaren) är det kanske inte så nödvändigt, men i söderns länder skulle jag säga att det är ett måste. Det var en turkisk läkare som sa att man egentligen borde gå in med barnen på rummet mellan 12 och 14, för solen är så farlig då. 
Jag skulle säga att de bästa med UV-kläder är att det är så praktiskt. Edla som hade mössa på sig hela tiden behövde jag inte smörja nästan alls, lite i ansiktet på morgonen sen var det klart. Man såg föräldrar som inte gjorde nästan annat än smorde sina barn, och sen såg man röda barn. Då var man väldigt tacksam över sina egna val. Jag menar på rea får man en UV-tröja till samma pris som en simdräkt. 

Det var dagens tips ifall ni planerar en resa söderut. 


Nästan hela kroppen är täckt, så praktiskt.



Lova och Alvins tröjor är Molo, och Edlas är av märket Svimpy. Edlas är köpt på rea för en tia ungefär.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar