fredag 25 september 2015

konfidence jacket

I våras började jag fundera kring vilken sorts flytväst vi behöver skaffa åt Edla inför Turkiet resan. De där vanliga orangea tyckte jag var för bökiga. De uppblåsbara för dåliga, ja ni fattar. Jag ville ha en väst som hon skulle gå med på att använda. Och som vanligt när det gäller mig googlade jag hejvilt. Till sist kom jag in på en finsk blogg och ett inlägg om just konfidence jacket. Blogginnehavaren/mamman skröt mycket på dessa. Problemet, för mig då, var bara att dessa inte finns att köpas i Finland, utan mest i England. Det måste ju vara ödet tänkte jag, för jag av alla var ju på väg till London en tid efter. Och döm om min lycka när jag av en slump springer på dessa i en affär. Jag menar utan att ens leta.


Dessa lämpar ju sig kanske inte att använda i en båt eller så. Simväst som de kallas är väl mest tänkt att simma med. Men just för en södernresa är den super. I alla fall vi var nöjda. Och Edla använde den utan gnäll. Själva västen är mjuk och skön. 
För mig som mamma var det en lättnad att inte hela tiden vara henne hack i häl, för jag visste att råkar hon ramla i stora poolen hålls hon i alla fall något sånär uppe tills någon av oss hinner fram. De sista dagarna simmade hon helt ensam i stora poolen med västen och en simring. Ja eller ensam och ensam, ingen fick hålla i henne i alla fall, för hon skulle ju själv. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar