onsdag 23 september 2015

massor av garn

I Turkiet är garn billigt. I snitt 3 gånger billigare än här. Mamma har reda på var det finns garnbutiker i Alanya, så vi styrde kosan ditåt. Förövrigt enda gången jag var in till Alanya, det fanns utmärkt ställen att shoppa på ändå. Med tanke på oroligheterna där alltså.




Jag var med till den minsta butiken, men fick nog ändå allt vad jag behövde. Som ni ser var det garn överallt.


Jag köpte inte så värst mycket, för jag hade gjort en lista före vad jag skulle köpa. Det var faktiskt en bra ide, för när man kom in i butiken blev man bländad av alla garn. Då var det bra att veta vad man skulle leta efter. Lite munterhet och förundran väckte det på gatorna när vi kom med fullproppade kassar med garn. Man tycker dock att de borde sett det förut, för skandinaver vallfärdar dit efter garn. På samma gång som oss var där i butiken några danskar. Ni vet hur det blir när ryktet går. 


Och har ni sett så söta knappar



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar