onsdag 17 februari 2016

japanska muggar

 Mumin är ju hur stor som helst i Japan, jag undrar om inte till och med större än här. TV-serien om Mumin är ju faktiskt gjord där. Självklart gör de också muggar. Dessa är väldigt dyra om man köper till exempel via huuto.net. Säljarna där lägger på priset gånger tre ungefär. Men se nu har jag hittat Aliexpress. Och där ser ni finns det massvis, så många olika att jag fick börja välja vilka jag ville ha, och till ett ok pris, och fraktfritt. Dessa 4 muggar beställde jag för en tid sedan, och nu landade de i min brevlåda. 

Dessa två ser ut som emaljmuggar men de är faktiskt av porslin. Det fanns ännu en tredje liknande, men den tyckte jag inte var så fin.


Dessa två är större muggar, som tekoppar ungefär. Men visst är de fina?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar