söndag 14 februari 2016

vändagsdesserten


Vändagen till ära piffade jag upp dagens dessert lite extra. Den består av en drottningkvarg, som jag gjort på blåbär och hallon, grädde och vaniljkvarg. För att få lite mera textur i den började jag med att krossa lite digestive i botten av skålen. Sen dekorerade jag med några blåbär och marshmallow. Hjärtan gjorde jag av choklad. 

Jag brukar försöka servera dessert på söndagarna. I alla fall här hos oss brukar vi äta lite finare mat då (det gjorde vi i mitt barndomshem också, jag kommer fortfarande ihåg doften som oftast kom emot en när man kom hem från söndagsskolan). Sånt som kanske tar lite längre tid att göra, som jag inte hinner göra på vardagarna. Då tycker jag det passar fint med en dessert till, som kronar det hela. Nu har barnen blivit vana med att det vankas dessert på söndagarna så nu kan jag inte sluta med det heller. Några invecklade rätter brukar jag inte satsa på, utan oftast blir det något med frukt eller bär. 
Har ni någon helt underbar dessert ni brukar göra så får ni väldigt gärna dela med er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar