söndag 25 september 2016

äppel päppel


Idag är det äpplets dag. Hos oss har det nog varit äpplets veckoslut och fortsätter att vara äpplets vecka nästa vecka ännu. Maken kom hem med massvis av äpplen från svärföräldrarna. Så i dagarna två har jag inte gjort annat än jobbar med dessa, ja förutom lite jobb på fredag då förstås. Jag har bakat och kokat mos. Och ändå har vi massvis kvar. Jag har kunnat konstatera att tänka sig att man ska baka upp en massa äpplen är nog dömt att misslyckas. Det går väl åt typ 2 äpplen per paj. Vissa av dessa äpplen är så stora att det inte gick åt ens ett helt till en paj. Jag får nog hålla på till julen i sånafall. Nää, det mesta blir nog mos, vilket också är bra för här går det åt mos på morgongröten, om Alvin får bestämma. 




Nästa vecka ska jag dela med mig av några riktigt goda recept och även en smarrig dessert som jag tänkte göra idag. Jag kan inte garantera att den är god eftersom jag inte gjort den än. Men ingredienslistan såg lovande ut. Så so long.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar