lördag 10 september 2016

de nya samlartallrikarna

Igår efter jobbet styrde jag inte kosan hemåt. Utan istället stannade jag i jobbet en stund ännu. Jag fick bland annat rättat en del förhör. Orsaken att jag stannade kvar lyder handelns och kulturens natt i Kokkola. Det kändes lite tokigt att köra hem 30km för att ganska strax köra tillbaka samma sträcka. Istället väntade jag där i Kokkola på mamma, lillasyster, kusin och moster. Flera år har vi varit i Turkiet när denna kväll gått av stapeln, men varje år vi varit hemma har vi besökt staden då. Det är trevligt med mycket folk, program och erbjudanden. Och att det dessutom ordnas en fredagkväll är ju super. 


Igår började vi med att äta gott på Pedrinas. Sen shoppade vi lite, inte så mycket, men några klädplagg åt barnen köpte jag. Men märkväl, sådant de behöver ;)
Och så köpte jag de nya samlartallrikarna, när jag nu råkade gå förbi dem vid Halpa-Halli. Jag köper inte alls så mycket mumin mera. Nu har jag bestämt mig att jag ska endast köpa muggarna. Samlartallrikarna ska jag nog köpa, men förutom dem endast muggar. Det finns så mycket nuförtiden, så smaken har liksom gått lite ur tycker jag. 

Vilken tur att Arabia lärde av sitt misstag med Tove 100 år muggen, och inte började med att göra glasögon endast på var sjätte tallrik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar