söndag 18 september 2016

trevlig söndag!

Gubben for med ungarna till söndagsskolan. Potatisen puttrar på spisen. Biffarna kan jag inte börja steka än. Bearnaisesåsen gör jag till sist. Alltså passar jag på att kika in här. 


Mitt nya fruktfat. Det går åt kilovis frukt hos oss per vecka, så jag behövde ett större fat att förvara all denna frukt på. 

För ovanlighetens skull har vi haft ett ganska produktivt veckoslut. Vi har faktiskt fått städat och gjort en del annat, både ute och inne.


Vi har flyttat ut en del grejer från Edlas kommande rum på vinden, och flyttat ner det till lekrummet här nere. Det här bordet har jag fått från ett dagis när de renoverade och inte behövde det mera. Det blev så mycket bättre att ha det här nere. På vinden blev det inte använt alls. Nu har Edla mycket lättare att sätta sig ner för att bygga pussel. Vilket hon gör ganska ofta. 

Är ni uppmärksamma märker ni att jag återanvänt kexburkarna med mumin som pennförvaring.


Maken har grävt fram sin gamla ribbstol, som han gjorde för massvis av år sedan. Den har han nu satt upp i lekrummet. 


Och jag har fått klart min broderade höstduk.


Bland annat sådant har vi pysslat på med. För att inte glömma, så har ju maken fixat till avgasröret på bilen, som haft en massa ljud. Nu går den som smort igen. Ikväll ska jag på tupperware och sen är det vardag igen. De går så snabbt dessa veckoslut, fast jag tycker också att det nästan endast är måndagar och fredagar. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar