torsdag 22 september 2016

Torsdag redan?

Hej på er! 
Torsdag redan. Den här veckan har verkligen gått jättesnabbt. Trött i huvudet är jag måste jag nog erkänna. Gubben spelar ishockey just nu, men när han kommer hem tror jag nog att jag ska slänga mig på soffan. Sen ska vi hämta äpplen från svärisarna, så förhoppningsvis kommer jag igång med att koka massa mos på lördag. För några dagar sen var vi dit och pressade 15 liter äppelsaft. Den färskpressade äppelsaften är sååå god, och det bästa är att den är helt naturlig. Helt utan tillsatt socker. 


Det jag tänkte visa er är hur vi löst detta med barnens teckningar och konstverk. Jag är inte så förtjust att ha kylskåpet fullt av sådant, som bara är i vägen och ramlar ner. Ett konstverk på var får de ha där. Gör de en ny som de vill ha dit får de ta ner den förra. Nu tycks de ha glömt allt sånt, för kylskåpet har varit ganska tom på konstverk en längre tid. 

Allt annat som de vill ha uppsatt någonstans sätter vi hit. I hjälpköket har vi satt upp anslagstavlor och där trängs allehanda grejer. Men ännu ryms det nog massor. Jag tycker detta är en bra lösning, för nog behöver de ju få hänga upp sina saker när de kommer hem och är så stolta. Men jag slipper att ha teckningar överallt. Alla nöjda. Samtidigt kan jag tycka att det är lite snyggt också med alla dessa konstverk som sträcker sig över hela deras livstid. Här finns de första morsdagskorten jag fick t.ex.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar