lördag 17 december 2016

en vecka till julafton

Jag vet att jag försummat er den här veckan. Av någon orsak har jag varit så trött, så trött. Misstänker att det är hjärnan som tagit jullov lite i förskott. Och nu skulle den inte ha orkat en minut till. Men nu hägrar lovet om hörnet. På måndag har vi kvällsjulfest och på tisdag morgonjulfest, inga vanliga skoldagar kvar med andra ord. På måndag är vi dessutom lediga på dagen, vilket betyder att Edla har fått jullov redan. Och det kom riktigt passligt, för hon har varit ganska förkyld de senaste dagarna. 

Igår fick vi vara på en underbar julfest vid skolan. Det är något speciellt med skoljulfester. Och eleverna sjöng så vackert att man fick kalla kårar. När vi kom hem hade Edla feber, en trevlig början på hennes jullov. 

Idag ska jag städa och baka. Gubben for till skogen och de äldre barnen är i skidspåret. De meddelade att de efter det ska skrinna. Just nu känner jag tacksamhet att vi bor så nära skolan där det finns skidspår, en super pulkabacke och nu har vi även fått dit en rink, super. Jag tror Lova och Alvin har varit där med skridskorna på fötterna nästan varje kväll den här veckan. Edla är som förståeligt lite hängig så det blir en innedag för henne och mig. 
Nu när det är en vecka till julafton ska jag sätta på en kastrull med risgrynsgröt och byta lakan i vår säng, sen blir det nog att åtminstone dammsuga och baka nåt smått, men jag tänker inte ta någon stress idag. Det är i alla fall en vecka kvar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar