måndag 5 december 2016

ledig dag

Eleverna har dagsverke idag, vilket betyder att Edla och jag har en efterlängtad ledig dag. Jag har bakat limpor för andra gången i mitt liv. Så nu doftar det så underbart här hos oss. 
Snart kommer Lova och Alvin hem och jag lovat Lova att hon ska få baka julgodis, tror bestämt att jag ska lata mig till dess. Det tycker jag att jag får göra nu. 
Sen i kväll ska jag, mamma och två av mina systrar på den stora julturnen med bland annat Tomas Lundin. Ja, och Z ska besikta bilen, det om något är spännande. 


Jag har virkat en ytterkruka till grankvistarna jag tagit in. Länge funderade jag ifall jag skulle hänga något i dem. Jag har ju en massa olika varianter att välja mellan, men beslöt mig för att låta bli. Tycker det blev stiligast utan.


Snöflingan har jag gjort av glasspinnar. Limmat ihop och målat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar