torsdag 22 december 2016

två fräscha juldesserter

I söndags hade vi svärfamiljen hit för att äta upp allt julgodis som samlats i frysen. Eftersom det förstås handlade om ganska mycket choklad och väldigt söta saker ville jag också göra något friskare. Jag valde att att göra en moussekaka med apelsin och en pannacotta med havtorn. Dessa två passar också perfekt som dessert efter julmaten, därför delar jag recepten nu före jul. Kanske det är någon som inte beslutat dessert ännu. 


Pannacottan gjorde jag i små snapsglas. Det var en passlig storlek när man även skulle äta en massa annat. Receptet är härifrån. Jag kan varmt rekommendera detta, riktigt fräscht och gott. Vi ska göra något liknande till dessert efter julmaten på julafton, men ännu fräschare. Jag berättar sen efteråt om det blev hiss eller diss. 



Apelsintårtan var även den riktigt god. Passade perfekt med pepparkaksbotten. Det receptet hittar ni här


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar