torsdag 29 december 2016

ett halvt fiasko


Biskvier är ju alltid gott. Så varför inte till jul, tänkte jag. 
Eftersom man äter en hel del choklad och annan "tung" mat ville jag göra fräscha och lätta biskvier. 
Valet föll på mango. Jag hittade inget bra recept hur jag än letade. Så det blev att improvisera. Jag kan säga att den improvisationen " ei oikein mennyt nappiin" om vi säger så. Goda blev de, men fyllningen var alldeles för rinnig. Grejen var att jag ville ha mycket mangosmak så jag tog för mycket mango i förhållande till smör. När jag märkte att det inte ville stelna försökte jag rädda det hela med att blanda i lite smält vit choklad, och då blev det lite bättre. Men jag fick frysa fyllningen innan det gick att fördela den på bottnarna. När jag sen doppade dem i choklad rann ju inte fyllningen ut, så ok blev det i alla fall. Men så kan det gå när jag ska hitta på något själv. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar