lördag 3 december 2016

ett litet jularrangemang



Igår köpte jag en liten hyacint. Vanligtvis brukar jag köpa dem lite senare, för de står ju sig inte så länge, men nu ville jag verkligen ha en. Eller det är ju doften jag vill ha. Hyacinten satte jag i en glasburk med några fina grenar. God jul-skylten är i gips, och den köpte jag från Lövögården i onsdags. Den kostade ynka 0,50e.  


Nu ska jag klä på mig och gå med ungarna till pulkabacken en stund. Sen ska jag göra klart tårtan till i kväll, vi ska fira en försenad farsdag hos mamma och pappa. 
Visst är det härligt med mycket snö, barnen älskar det i alla fall. Men fy för vädret igår när jag skulle köra hem från jobbet. Det tog 1h10min att komma hem. På grund av olyckan på riksåttan hamnade jag att köra ut till Larsmovägen och den vägen hem. Det var så mycket trafik och föret var fruktansvärt så färden gick i 60km/h hela vägen. Vilken lättnad och tacksamheten var stor när jag körde in på tomten. Som tur har vi en bil som känns bra på vägen och jag känner mig trygg i. Att den dessutom är fyrhjulsdriven skadar ju inte heller. Jag tror att jag får börja ta tillbaka mina ord om just fyrhjulsdrift. Vi hade en del livliga debatter om det maken och jag när vi funderade över vilken bil vi ska köpa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar