onsdag 21 december 2016

granen står så grön och grann i stugan


Vi tog faktiskt in julgranen i går. Nu står den så fint i vardagsrummet och ger julstämning. Lite gles är den, men vad gör det. Man behöver ju inte hänga upp allt pynt varje år, sa jag åt barnen och det tycktes de acceptera. Varje år tänker jag att jag borde köpa nytt glitter, men det blir aldrig av. Jag är inte snål, utan det är något visst med detta. Vi har haft det sen vår första jul som gifta. Det är inte vackert och det består enbart av korta snuttar, men det har ett speciell plats i mitt hjärta. Kan man bli mera sentimental för julgransglitter??? I år kom jag fram till att jag vill ha just detta, så i nästa år tänker jag inte ens planera att köpa nytt. 


Det blev förvånansvärt bra med de pärlade prydnaderna. Maken låg på soffan medans jag och barnen klädde granen. Det var han som först sa att det såg riktigt bra ut, och om han märkte det måste det ju vara bra.



Och jag hann med nöd och näppe få klart julgransmattan. Nu känns även den mera personlig. Jag valde att enbart sy konturerna med färg för att spara tid. Bra tycker i alla fall jag att det bli. 

Igår fick jag jullov, så idag ska jag åka och handla. Med hopp om att inte hela nejden tänkt på samma sak. Det är en hel del i bak- och matväg jag ska ha fixat till julen. Det lär bli några bråda dagar här före med även en del trevligt umgänge inplanerat. 
Edla är inte ok ännu heller. Just nu har hon snart sovit 15½h i sträck och det säger en del. Lova och Alvin borde komma hem vilken minut som helst och då har även de jullov. Få se vad vi då ska hitta på. Misstänker att det blir något spel ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar