måndag 26 december 2016

vår jul

Vilken skön julhelg vi haft. Minimalt med stressande. Här hostas det ännu för fulla muggar. Alvin hade feber igår och Lova har också haft lite stegring. Vanligtvis brukar vi vara till min farmors på juldagen, men hon bor i en lägenhet i vinter så det blev ingen träff där i år. Vilket var lika skönt, med tanke på sjuklingarna. Förut har jag tyckt om att flänga runt på julen. Men jag har märkt att sen jag började jobba vill jag helst röra mig så lite som möjligt utanför hemmets väggar. Och tydligen innebar det också julen. 

På julaftonen åt vi gott hos svärföräldrarna i Esse. Igår hos mamma och pappa.
Barnen har lekt och utforskat sina julklappar. Just nu tittar de på den tredje och sista filmen de fick. 
Maken fick en hel del pimpelgrejer i julklapp så han sitter just nu i Purmo med sina fisketokiga bröder. Jag och barnen tänkte ta en pyjamasdag, vi ska bara över till mamma och pappa för att äta rester annars tänkte jag försöka organisera upp julklapparna lite. Eftersom Edla inte har något eget rum ännu måste jag fundera på hur hennes grejer ska förvaras tills. 
Man, eller åtminstone vi, skulle behöva gå genom alla leksaker före jul och göra oss av med en del. Så att det finns plats för nytt. 


mumma

i väntan på jultomten

tomten börjar bli gammal




Edla med verktygen hon behövde, enligt henne själv. Speciellt en motorsåg hade hon önskat sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar