fredag 6 april 2018

en renoverad toalett

Välkommen in i vår "nya" toalett. Här har jag faktiskt beslutat mig att less is more, enklare att städa blir det då också. Inget onödigt pynt med andra ord. 
Förut tvättade vi tänderna här, varför vet jag inte riktigt. Kanske för att vi alltid gjort så. Nu fick vi ju flytta den aktiviteten till badrummet, när den här toaletten var ur bruk menar jag. Och ingen kommer att få tvätta sina tänder här mera, så mycket enklare att hålla rent utan en massa tandkrämsspill över allt. Varför har jag inte kommit på det tidigare?


Det som blivit gjort är att golvet är förnyat helt, väggarna är uppmålade. Alltså vem 
är så dum att de målar väggarna vita i en toalett?? Svar: vi. Men man lär sig så länge man lever. 
Skåpdörrarna har jag så tudelade känslor gentemot. Ena dagen älskar jag dem och just det att de har funnits i den här vessan alltid. Andra dagen hatar jag dem och ska ha nya. Tills jag bestämmer mig får de vara kvar. Det enda nya vi har skaffat hit är handfatet, kranen och bordsskivan. Tänk att man med en billig peng och en del arbete kan få ett rum att se så annorlunda ut. 
(fyrkanten på väggen speglar sig antagligen från något)



Jag valde att ha den fasta inredningen i grått så kan jag variera färg vartefter högtid eller humör. Nu just är det påskgult som gäller. Snart blir det antagligen sommargrönt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar