onsdag 4 april 2018

tårtbuffén

Redan när jag började planera dopet, i höstas nångång, visste jag att jag ville ha tårtbuffé. Jag valde ut fem tårtor som var lite olika med olika smaker, så att det inte skulle bli tårta på tårta (haha, där fick jag till det ;) 
Valet föll på: 
havtornsmoussetårta med kladdkakebotten (glutenfri)
maräng med olika bär (recept)
banoffe
kindertårta (recept)
och förstås doptårtan




Marängtårtan blev jag lite besviken på, hade förväntat mig mera. Lite för mycket botten för min smak. Kommer nog hädanefter att fortsätta göra den i långpanna. 


Den här kakan har cirkulerat nu i påsken en hel del på sociala medier. Men jag hittade receptet faktiskt före det. En mycket uppskattad tårta bland både vuxna och barn. 


Jag valde även att göra doptårtan glutenfri på grund av min bror som inte äter gluten. Tårtan har vanlig prinsessfyllning, alltså hallonsylt och glasscreme. 


Förutom tårtorna smög det sig lite annat smått med också. Klassisk fudge, minttryfflar med kokos och sega maränger smaksatta med olika sorters choklad eller lakrits. 

1 kommentar:

  1. Vilket hejdundrande dopkalas! Misstänker att ingen gick hungrig hem. �� Fint namn på eran lilla tjej!

    SvaraRadera