lördag 21 april 2018

potatisrieska

Hur har jag inte kommit på detta tidigare? Vi hade en del potatismos i kylen som jag tänkte kasta. Varje gång tänker jag att någon kan ju äta det istället för kokt potatis följande dag. Varje gång glömmer jag bort det dag efter dag tills jag får kasta det. Men häromdagen kom jag på det: potatisrieska. Och det var en hit kan jag säga. Väldigt enkelt och väldigt gott. Att vi dessutom råkade ha ärtsoppa till middag gjorde att de tog slut inom ett par timmar.  (Missförstå mig rätt. Ärtsoppa är en stor favorit, här vill de bara gärna äta bröd med soppa.)


Potatisrieska 
(jag gjorde två satser)

3dl potatismos
1tsk salt
1 ägg
2-3 dl mjöl

Blanda allt till en smidig deg. Platta ut på en plåt med bakplåtspapper. Grädda i 275 grader tills de fått färg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar