fredag 27 april 2018

ett projekt av femtioelva

(känsliga läsare varnas för bilderna)

Vi har massvis med olika projekt vi borde få klart här hemma. Framförallt är det ju trädgården, men även här inne finns det sånt som lämnat. Som toaletten på vinden till exempel. Så länge vi bott här (vilket är 8 år) har den mest fungerat som ett avdumpningsställe. Alltså sånt som ska i förrådet men inte kommit sig ända dit. Eller sånt som ska bort från förrådet men inte kommit sig ända dit det ska. 
Men om nåt åt har vi två tonåringar i huset, då kanske det inte skadar att ha en toalett till. Så nu har jag bestämt mig för att ta tag i detta. Jag började smått med att riva lite tapeter. Antar att det kommer att ta ett tag innan det blir klart, ifall inte maken tar över, för då går det undan. Men han har många andra projekt på gång som har högre prioritet. 
Det får ta den tid det tar helt enkelt.


Just nu är toaletten så långt från fräscht man kan komma. Där är råddigt och smutsigt. Som det blir när nåt får stå x antal år, men tänkte att jag river tapeterna först för det blir ju så råddigt då ändå. Jag hoppas kunna visa er en efterbild om en tid. 

Här finns inget fönster, så ljuset är dåligt. Lampan vi har där nu är inte heller den bästa. 
Den vita dörren längst bak leder till förrådet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar