fredag 27 mars 2015

levilivet

Här i Levi har vi njutit i en vecka snart. Imorgon blir det att köra den långa vägen hem. Ungarna har stått i backarna från morgon till kväll och själv har jag varit i backarna i dagarna fem. Det har vi haft möjlighet till eftersom mommo och moffa är med och har tagit hand om barnen. Vädret har varit lite växlande men i det stora hela bra. 
En uppskattad nyhet hade skidorten satsat på i år, och det är en ny sittlift. Det finns ju egentligen endast 15 ankarliftar och en gondol. Och det vill vara tungt åt benen om man inte får vila dem emellanåt. Den nya sittliften blev mycket använd kan jag lova. 
Jag tycker väldigt mycket om Levi som skidort, backarna är många och omväxlande. Det finns sammanlagt 43 pister, och massor av skog att åka i om man inte vill åka i pisterna. 
Jag bjuder på några mobilfoton.

Vår stuga är centralt mitt i Levikeskus

En dag var det mycket dimma


 Igår var det vackert väder, solen sken






 Idag var det blåsigt. Så blåsigt att en del liftar stängdes.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar