lördag 14 mars 2015

sommarfunderingar

Z är med barnen till villan och jag sitter och funderar över sommaren. Då speciellt vart vår lilla semesterresa ska gå. Varje år försöker vi åka på en längre eller kortare trip. Eller ja, det är väl mest jag som försöker det, Z skulle gärna stanna hemma, alltid. Men jag tycker om att resa, och det gör barnen också.
Ifjol var vi till Sverige och Astrid Lindgrens värld, en väldigt bra resa, men en ganska kostsam resa också. Till hösten ska vi vara två veckor i Turkiet, så detta års resa skulle inte få bli så dyr.

Först spånade jag lite på Stockholm. Det finns ju en hel del att göra där också, men det var ju jättedyrt. Sen kom jag på Åland. Jag skulle gärna åka dit, men finns det något för barnen där? De håller på med en äventyrspark som räknas bli klar i juli 2015. Men tänk om den inte hinner bli klart och sen har vi bokat allting klart? Och ska jag vara ärlig så vill jag med Silja Line bara för att kunna köpa emaljmuggen. Alltså muminmuggen som endast säljs på Siljabåtarna. Så nu vädjar jag till er: ska någon av er med Silja Line i år skulle jag vara väldigt tacksam ifall ni ville hämta med er en mugg åt mig.
Sen finns ju Mumindalen också. Edla tycker mycket om mumin. Men vi var till Mumindalen 2012, så jag tror att det kanske får vänta till nästa år.

Som det ser ut nu lutar det mot Helsingfors och Högholmen. Edla är så djurintresserad just nu och Lova och Alvin lyste upp när jag sa att vi kanske åker för att se lejon och tigrar. Då får vi gräva fram husvagnen också. Ifjol blev den inte använd alls. Främst för att jag inte tyckte att Z skulle behöva köra med den efter i Stockholm. Så vi bodde i stuga i stället. Men i år tror jag bestämt det blir att haka den efter.

Visst börjar man längta efter sommaren när man ser bilder från föregående somrar.


Några bilder från ifjol




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar