torsdag 12 mars 2015

sjukstuga

Man kan säga att den här dagen går långsamt. Alvin kom upp redan tjugo över sju och då vaknade Edla, sen var det ju lönlöst att försöka somna om. Alvin hade feber igår och Lova hostar en del, därför är de hemma. Man kunde ju tycka att de skulle gå ganska lugnt till, men nej. Edla är i alla fall lycklig över att de är hemma. Jag slarvade ner madrasser från vinden så nu ligger de på vardagsrumsgolvet. Bättre det än att de råddar ner hela huset. 
För att få tiden att gå lite hade vi piknik på vardagsrumsgolvet. Vi kan ju inte gå ut heller i det vackra vädret. Ja, det var dagens klagovisa. Dagens positiva: det är torsdag, alltså min simhallsdag. Jag brukar åka och simma varje torsdagskväll. Simhallen är ju öppen till 22.00 så jag hinner bra när jag startar en halv åtta tiden. Det är så skönt, egentid som heter duga.
För att insupa lite positivitet denna tröga torsdag ska jag nu skriva lista över vad jag ska packa ner till Levi. Det är ju inte alls länge nu förrän jag måste ta itu med packandet. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar