onsdag 29 juli 2015

broilerpasta


Nu ska jag dela med mig av något som jag är riktigt stolt över. Ett matrecept jag hittat på helt själv. Och fastän jag säger det själv är det något av det godaste som finns, i alla fall enligt mina smaklökar. Även alla andra här hos oss äter med väldigt god aptit. 
Mängden kan jag tyvärr inte säga något om, eftersom jag alltid kokar på högt. 
Du behöver: lårben av höna, smör, lök, grädde, valfria kryddor, pasta. 
Jag brukar använda mig av de billiga lårbenen som finns i alla mataffärer. 
Börja med att koka lårbenen tills skinnet lossnar. Koka pastan. Sen steker du köttet i smör tillsammans med lök, krydda hur du vill. Häll över grädde och låt koka ett par minuter. Häll av pastan och blanda samman pastan med köttblandningen. Servera med svartvinbärssylt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar