onsdag 8 juli 2015

improviserad drottningkaka


Häromdagen när vi for till villan svängde jag ihop denna. Jag hade tänkt göra en banoffe men med jordgubbar. Det gick snett redan från början. När jag gjorde botten hade jag för lite smör så det ville inte hålla ihop, Sen hade jag för lite karamelliserad mjölk. Det tänkte jag köpa mera av vid prisma när jag ändå skulle köpa jordgubbar. Men vi fick någonsorts hjärnsläpp när vi for iväg. För när vi kom till prisma, var det ju inte öppet. Det är ju klart att de öppnar först 12 på söndagar. Så det fick bli s-market istället, som ligger närmare villan. Men s-market har ju knappast varken jordgubbar eller karamelliserad mjölk. Då blev det att improvisera, därav namnet. Jag köpte choklad och frusna drottningbär istället. Och vet ni, det blev riktigt riktigt gott. Men det är klart kan hackad choklad, karamelliserad mjölk, bastognekex, grädde och bär vara något annat än gott?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar