onsdag 15 juli 2015

i mitt växthus


Förut har jag ju haft ett väldigt provisoriskt växthus, gjort enbart av lite plast. Det fungerade en tid, men ifjol började det bli verkligt skrangligt. Framförallt blåste det in. Och speciellt gurkorna, som är så känsliga, tyckte inte om det. I höstas när de slumpade bort växthus vi keskinens köpte vi två små. Jag har stora visioner hur de ska vara och hur jag ska göra runt omkring dem. Men vi har inte hunnit med detta ännu. Så maken monterade snabbt ihop ett i våras så jag skulle få nån planta dit. 
Jag drev inte upp nånting själv i vintras, det passade inte ihop med vår Levi-resa. Utan istället köpte jag två plantor, en gurka och en tomat. Vi har redan skördat många gurkor och en hel del är på kommande ännu. Och även tomater är på kommande, de behöver bara lite mera tid. Gurka ur eget växthus smakar något sagolikt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar